Délkelet-Ázsia

Saturday, March 11, 2006

Malájzia - Langkawi I

Langkawis kalandunk akkor kezdődött amikor egy kedves ismerősünk, Csilla úgy döntött, hogy meglátogat minket Szingapúrban, majd vele együtt tovább utazunk Malájziába. Malájziába már kétszer átlátogattunk, nagyon jól éreztük magunkat, ezért választottuk ismét ezt az országot. Továbbá a Maláj-félsziget észak-nyugati részén található 99 trópusi szigetről, a Langkawi szigetcsoportról nagyon jókat hallottunk. Március 1-től 7-ig tartott ez a kis kirándulás, ami fantasztikusan sikerült.

Aznap, amikor megérkeztünk Langkawiba már délután volt, de ez minket nem tartott vissza attól, hogy lemenjünk a tengerhez és fürödjünk, estefelé pedig egy kicsit sétálgattunk a környéken (a szállodai szobánkból készítettük a lenti képet).

Napjainkat általában úgy próbáltunk összeállítani, hogy délelöttönként kirándulni voltunk, délután pedig fürödtünk a tengerben illetve a szálloda medencéjében.

Másnap elmentünk a fővárosba, Kuahba. Mi leginkább helyi kis üzleteket szerettünk volna megnézni ahol mindenféle kis souvenirokat lehet kapni. Természetesen meg is találtuk ezeket az üzleteket, nagyon klassz dolgokat árultak pld: maszkokat, lámpákat, vázákat stb.
Ez egy nagyon kis város, amit néhány óra alatt meg is lehet nézni, így délutánra már vissza is értünk a szállodába és ismét a tengerbe vetettünk magunkat.

Még több kép

Pénteken elmentünk egy hajókirándulásra, három szigetet jártunk körbe:
1, Pulau Dayang Bunting
2, Pulau Singa
3, Pulau Kentut

A túra reggel 9:30-kor kezdődött: a szállodánk tengerpartjánál parkoló kis csónakokkal vittek minket körbe a szigetek körül.
Az első Dayang volt (névrokona a Maláj-félsziget keleti partján található Dayang szigetnek, ahol szeptemberben voltunk), melyet csodálatos mészkősziklák vesznek körül, valamint a sziget belsejében található egy édesvizi tó is. A tóban nyugodtan lehet fürdeni, valamint néhány vizisportot is ki lehet próbálni, mint pl.: vizibicikli, csónakázás stb.
A szigetről egy legenda is szól, miszerint volt egy gyermektelen pár akiknek 19 évi sikertelen próbálkozás után született egy gyermekük, miután ittak ebből a tóból. Illetve van egy másik legenda is miszerint egy óriási fehér krokodil lakott ebben a tóban.

Itt körülbelül 1 órát töltöttünk el, majd mentünk tovább Pulau Singa felé ahol azt néztük meg, hogy hogyan etetik a sasokat. A csónakkal megáltunk a szigetnél levő egyik kis öbölbe ahol a csónak vezetője ételt dobott a tengerbe, majd ezután a sasok folyamatosan landoltak a vizen és szedték ki a lábukkal az élelmet. Nagyon érdekes volt.

Utolsó állomás Pulau Kentut sziget volt, melynek csodálatos fehér homokos tengerpartja van a partmentén pedig óriási pálmafák találhatóak. Nagyon szép kagylókat és korallokat lehet gyűjteni. Itt szintén kb. egy órát töltöttünk, majd fájó szivvel hagytuk el a szigetet. Györnyörű volt.