Délkelet-Ázsia

Tuesday, July 11, 2006

Indonézia - Bali, Ubud

A Balin töltött 5 napos nyaralásunk alatt egy nap erejéig meglátogattuk Ubud-ot (június 28-án). Ahogy írtuk korábban, ez Bali kultúrális központja. A várost több kisebb falu övezi, melyek egy-egy mesterségre specializálódtak (pl. fafaragás).

Szingapúri házirorvosunk ajánlott egy megbízható vezetőt, aki reggel felvett minket a szállodánk előtt (aki Balira utazik, szívesen megadjuk az elérhetőségét). Először egy fafaragó műhelybe vitt el minket. Természetesen a fafaragó faluban volt a műhely. Ázsiai tartózkodásunk alatt már kezdünk hozzászokni ezekhez a műhelylátogatáshoz. Amikor megnéztük a Kínai Nagy Falat, hasonló volt az aranyozott fémvázakat készítő műhely meglátogatása. A látogatás első részében bemutatják, hogy az adott árukat nehéz elkészíteni. Az árakat a bemutató alapján elég magasan állapítják meg. Eddigi tapasztalataink alapján a piaci ár tízszeresét kérik el. Bár tényleg finom munkák, de érdemesebb ezeket a tárgyakat a környező piacon megvenni .

A műhelylátogatás után a szomszédos falukban gyönyörködtünk, majd beérkeztünk Ubud városba. A központi piacon (alias Art Market) gyorsan vettünk néhány ajándékot. Az elsőként mondott ár kevesebb, mint az ötödéért lehet megvenni a portékákat, így az alkudozás erősen ajánlott. Az ázsiai alkudozásról inkább egy másik bejegyzésben írunk majd.

A piac mellett található az Ubud Palota és a Puri Saren Agung templom. Nagyon gyönyörű. A palota alatt több, igen finom ízléssel berendezett faházat kell érteni. Még a kisebb falukban is legalább három hindu templom található Baliban, így Ubud esetén sejthető, hogy kitettek magukért.

Az ebédet a "Dirty Duck" nevű étteremben fogyasztottuk el, szintén a szingapúri háziorvosunk ajánlására. A rizsföldek előtt található ez a gyönyörűen berendezett, igaz, kicsit drága étterem. Különálló házrészekből áll, lélegzetelállító. A Lonely Planet utikönyvben nem szerepel, de mindenkinek tudjuk ajánlani.

Még több kép

Ezután a rizsföldeket néztük meg. Majd a Pura Tanah Lot-hoz érkeztünk meg, mely a Lonely Planet szerint a legtöbbet fényképezett templom Balin. A templom a tengerben található, melyet csak a délutáni apály idején lehet a szárazföldön megközelíteni. Naplementekor már felsorakoznak a túrista seregek a csodálatos látvány miatt, így magányra itt se lehet számítani. Innen már visszamentünk a szállásra.